Daar ga ik dan, alleen verder op reis! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu Daar ga ik dan, alleen verder op reis! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu

Daar ga ik dan, alleen verder op reis!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Whaaa spannend!! Met bonzend hart maar ook gezonde spanning stapte ik een uur na het vertrek van Ellen en Martijn in een open truck. Op naar Surat Thani waar ik de night ferry zou nemen naar Koh Tao. Dit was het mooiste eiland vonden Ellen, Martijn en Bart dus die wilde ik nog zien voordat ik naar Bangkok zou gaan. Ik wilde sowieso nog eens mijn duikbevret (Open Water) halen dus dat kon ik daar mooi doen. Eerste nacht 1 persoons bungalowtje geboekt omdat ik de dagen erna weer met veel mensen zou zijn ivm de duikcursus (dan zit je in een klasje) Dus een duikschool opgezocht, al wat mensen gesproken en savonds leuk gekletst met mijn buurmeisje uit Argentinie.

De volgende dag begon om 17 uur mijn duikcursus. Eerst wilde ik de nederlandse versie doen maar dan zou ik alleen les krijgen dus ik dacht, dan ga ik wel voor de engelse versie. Ik ging om 16 uur heen om alvast mijn kamer in te kunnen, hoorde ik ineens dat niemand anders had geboekt voor deze dag dus dat ik ALLEEN in de duikklas zat! wooww dit had ik toch niet verwacht, hoe moest ik dan mensen ontmoeten..? Wel had ik een leuke duikinstructeur: Andreas uit Zweden. Wel grappig want ik geef les aan studenten van 16 - 20 jaar en nu geeft een 20 jarige mij les.
Maargoed, om 17 uur 3 instructiefilms gekeken van de eerste drie hoofdstukken en ik moest hoofdstuk 1,2 en 3 lezen en huiswerk maken. Ik had de eerste 10 bladzijdes gelezen hihi, slechte student! De volgende ochtend les gehad van Andreas en ik kon nu dus ook vragen stellen over de hoofdstukken 1,2 en 3 maar dat ging wat lastig. Daarna 2,5 uur het zwembad in om de oefeningen te doen. Dit ging allemaal goed. Hierna nog 2 instructiefilms gekeken en ik moest nu hoofdstuk 4 en 5 lezen en huiswerk maken. Ik moest nu dus keihard aan de slag om alle hoofdstukken in het engels te lezen en huiswerk te maken want de volgende ochtend had ik examen (hmm ik had gedacht dat dit later zou plaatsvinden) De derde ochtend van mijn duikcursus eerst les gehad over hoofdstuk 4 en 5, hierna vragen stellen over het hele boek en daarna moest ik het examen maken. Je mocht 10 fout hebben en ik had al van andere mensen gehoord dat hun 2 of 3 fout hadden, maar toch vond ik, het spannend, zeker omdat engels niet echt mijn sterkste vak is. Maarrrrr ik ben geslaagd :D 9 fout maargoed, dat hoeft niemand te weten ;) 's middags 2 duiken gedaan in de zee. Super gaaf! Een red lion gezien, dit is een gevaarlijke vis en allemaal oefeningen gedaan. Hierna heb ik mezelf uitgenodigd om mee te gaan eten bij een ander duikgroepje. Dit voelde toch wat ongemakkelijk hihi. De volgende ochtend mijn laatste twee duiken gedaan, pas dan zou ik echt geslaagd zijn. Dit ging goed en ik heb mooie vissen gezien. Ook werd er een film gemaakt van deze laatste twee duiken, deze is heel gaaf geworden. De laatste avond was gezellig, inmiddels ken je al veel mensen van de duikschool.

De volgende dag op naar Koh Pagnan. Weer met een kriebel in mn buik want ik had verwacht mensen te ontmoeten op Koh Tao waarmee ik gezamenlijk naar de full moon party zou gaan. Dus ik stond te wachten op de open truck die me zou brengen naar de pier, komen daar een Nederlands meisje en Duits meisje aangelopen. Met Olga (NL) hele reis gekletst en was heel gezellig. Ze doet me denken aan Marijke Rasing, dus kon ook niet anders dan gezellig zijn!

Op naar mijn hostel, echt, dit is het leukste hostel tot nu toe. Zulke leuke mensen ontmoet! 's avonds lekker bij het hostel gehangen en gekletst met de Engelse, Ierse en Duitse jongens/meisje. Heel leuk. De volgende dag met Olga en Lisa (dat duitse meisje) spulletjes gekocht voor de full moon party en na de zonsondergang gekeken te hebben lekker douchen, optutten ennnn schminken. Ondertussen kwamen er twee Nederlandse jongens bij ons zitten en heb ik bij 1 van hen even mijn handelsmerk op het been geschminkt (het enige wat ik kan tekenen: donald duck) Hierna probeerden we gezamenlijk met het hele hostel naar de full moon te gaan maar dit werkte niet helemaal. Dus met zn vijfen volop gefeest. Wat was het geweldig!! Ik heb een dansmaat gevonden waarmee ik heb meegezongen en gek gedanst haha, ennnn we hebben zonsopgang gezien! Omdat ik natuurlijk al ervaren was in door een hoepel springen dacht ik, touwspringen door een brandend touw kan ik ook wel. Ze startten er mee en ik was de eerste die zelfverzekerd in het touw sprong. De eerste keer ging het goed, de tweede keer iets minder en viel ik met het touw tussen mn benen.. tja om 7 uur sochtends met 2 buckets achter de kiezen en aardig wat malibu cola is mn reactie blijkbaar toch iets minder snel ;) Maarrr wat een geweldige avond!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Marianne

Rondreis door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 3031

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Juli 2014 - 01 Juli 2014

Vietnam, here I come!!

Landen bezocht: