Vietnam, here I come!! - Reisverslagen van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu Vietnam, here I come!! - Reisverslagen van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu

Vietnam, here I come!!

In Laos hoorde ik van Kevin en Sanne dat zij ooit eens een pick-up service hadden geregeld, ik dacht mooi! dat ga ik ook doen ;) Dus ik gevraagd bij het hostel en jahoorrr dat kon geregeld worden. Op naar het vliegveld waarbij ik toch altijd nog een gestresst gevoel in mijn buik heb, ik denk dat dit komt omdat ik ooit eens het vliegtuig heb gemist. Maar ik kwam netjes op tijd aan, om 19:05 moesten we boarden stond op mijn vliegticket maar om 18:55 uur reden we al naar de opstijgbaan haha. Om 19:00 stegen we op! Gewoon een half uur eerder, ongelooflijk. Het vliegtuig was zo'n klein vliegtuigje waar je naartoe moest lopen, ik keek even naar de kokpit en daar zag ik een vrolijke piloot uitbundig zwaaien, zo grappig.

Dusss aangekomen in Hanoi vroeg een meisje of we samen de taxi zouden delen, ik zei, ik ga gratis maar je mag vast mee. En ze mocht mee voor 11 dollar. Lekker relaxed in een airco-auto, super. Ik had op het vliegveld nog gevraagd, this is free? En hij zei yes yes. Maar eenmaal in mijn hostel aangekomen moest ik ineens 18 dollar betalen! shittt!! Dat ging ik natuurlijk niet doen. Een boze manager aan de telefoon. Hij zei: stond het in de mail dat het gratis was? Ik zei: stond er in de mail dat het 18 dollar was? Het kost 4 dollar wanneer je met een minibus naar het centrum gaat, deze zou ik normaal gesproken nemen dus meer als 4 dollar wilde ik niet betalen. De manager zei: Ga maar terug naar het vliegveld (dat was 1 uur van het hostel vandaan) Ik zei: ja dat is een goed plan. Dus ik weer naar buiten naar de taxi (maar het was inmiddels al 22 uur dus ik had hier eigenlijk helemaaal geen zin in) Na een goed gesprek met de receptionist heb ik 8 dollar betaald. Naja.. toe dan maar. Beter als 18 en weeeer een goede les erbij geleerd ;)

Ik had een privekamer geboekt voor 9 euro omdat ik na 3 weken continue samen reizen even alleen wilde zijn maar gelijk die avond sprak een nederlands koppel mij aan en daar ben ik de volgende dag mee naar de highlights van Hanoi gegaan. Mijn hotelkamer was echt super relaxed, heerlijk!! Ook heb ik de trip naar Halong Bay geboekt, ik zat zo te twijfelen wat ik moest doen: 2 dagen en 1 nacht op een boot of 3 dagen en dan slaap je de tweede nacht in een bungalow. Partyboot 1, 2 of 3?? Ik wist het niet dus even met mn zussen en Yvonne besproken en uiteindelijk gekozen voor 3 dagen en 2 nachten, echt de beste beslissing! Wat was het geweldig!! Halong bay is nummer 3 van de 7 wereldwonderen en het is echt prachtig. We hebben nog een grot gezien maar die vond ik niet zo heel erg leuk. Kevin en Sanne, wat was het verrassingselement in die grot?? Haha ik heb m niet gezien, maar was ook veel aan de klets met een nederlands meisje die al 10 jaar rondreist (ongelooflijk he) voor haar studie enzo. Daarna terug naar de boot, relaxen, duiken van de boot, zwemmen, drankje, diner, gezellig kletsen en savonds een aardige party. Ik had iets meer dansen en karaoke verwacht maar dit viel zeker niet tegen. Tijdens het zwemmen zagen we ineens een heeeeele grote kwal! Heb nog nooit zo'n grote gezien. Ik stond boven op dek en er waren al 10 man in het water. 1 van de jongens zwom echt recht op die kwal af dus wij roepen, pas op!!! Gelukkig op tijd. Maar jonge jonge, wat een groot ding!

Na een paar uur slaap had ik om 5 uur de wekker gezet voor zonsopgang maar het was al best licht, ondanks dat de zon nog niet op was en bewolkt. Dus na een paar foto's gauw mn bedje weer ingedoken. We hadden echt super de luxe kamers joh, ongelooflijk prachtig! Ik sliep met 1 meisje die ook heel gezellig was, net zo oud als ik denk ik en was docent in China. Zoveel mensen die ik heb gesproken worden hier docent Engels, grappig dat iedereen dat zo doet!
De volgende dag door naar de bungalow op een onbewoond strand waar we sliepen. Op de weg daar naartoe nog een rots beklommen zonder touwen o.i.d. en als je niet meer durfde of wilde kon je het water in zwemmen. Bijna niemand deed het, dat vond ik zo gek. Ik vond dit echt geweldig!! Maar het was helaas maar 1 klim en toen gingen we weer verder, ik had graag nog een paar keer via de andere kant ook gewild.
Bij de bungalow aangekomen dacht ik echt: wat een paradijs!! We sliepen in een dorm, dus met 15 man in een open bungalow maar het waren 10 bungalows gelijk aan het strand en achter ons een inmense rotswand. Voor ons alleen maar zee met de halong bay rotsen uit het water. Prachtig! smiddags geprobeerd te zonnebaden maar elke 5 minuten moest je het water weer in omdat het niet uit te houden was. Ik moest nog denken aan Koh Phi Phi waar we ook aan het zwembad lagen en na 10 minuten voelde je je levend gegrild worden. Het was 37 graden geloof ik. Smiddags nog gekayakt tussen de rotsen door en gesprongen van een trap die aan de rots hing en savonds volleyballen, tafeltennissen ennnn om 11 uur was dan de grote wedstrijd van Nederland!! Na het douchen (voor het eten) deed ik mijn shirt al aan. Tijdens het eten opscheppen voelde ik de ogen al in mn rug prikken.. jahoorrr, iedereen was meer voor Mexico dan voor Nederland :| De enige Nederlandse jongen die ook op het eiland was keek geen voetbal dus ik zat daar alleen met 3 Engelse jongens die volgens mij wel voor Nederland waren. In de pauze gingen zij naar bed dus zat ik daar alleen met wat Vietnamezen haha. Af en toe kwamen wat jongens vragen wie voor stond en toen een paar zagen hoe Robben een penalty kreeg terwijl het eigenlijk niet echt eerlijk was, tja.. dan snap je wel hoe ik erbij zat hihi. Maargoed, daarna op het strand feliciteerden ze me wel en hebben we nog een duik genomen met zn allen om het plankton weer te zien. Ik had mn duikbril deze keer op en dan zie je dus al die lichtjes in het water zoooo goed! Echt prachtig. De volgende dag weer terug naar Hanoi. Op de terugweg kregen we nog een kooklesje over hoe we een echte vietnameze loempia moeten maken en heb ik nog 4x geprobeerd een leuk filmpje te maken voor Cor, mijn teamleider, omdat zijn afscheidsfeestje die avond zou zijn. Maarja.. helaas ik was nog niet tevreden dus dit doe ik op mijn komende reis want vanavond vetrek ik naar Sapa. Gister heb ik eindelijk weer eens volop gedanst op goede muziek. Super leuk!! Door de regen terug naar het hotel maar dat heeft ook wel iets. Vandaag ga ik nog de waterpoppenshow kijken en zodra ik terug ben uit Sapa zijn Willem en Pleun hier ook! Yesss!! Super gezellig! Dus deze week wordt weer een topweek (denk ik ;))

Recente Reisverslagen:

Marianne

Rondreis door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 3033

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Juli 2014 - 01 Juli 2014

Vietnam, here I come!!

Landen bezocht: