Op naar Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu Op naar Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marianne Hekman - WaarBenJij.nu

Op naar Thailand

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 Mei 2014 | Thailand, Ko Samui

Toch maar besloten een reisblog aan te maken, dit omdat ik merk dat ik niet elke dag in mn reisboekje schrijf die ik heb gekregen maar straks wel graag een reisverslag wil hebben. Ook weten jullie dan een beetje waar ik uithang ;) Wel gebruik ik het reisboekje voor alle tips die ik krijg van reisgenoten, dus alsnog super handig en goed in gebruik! Bedankt collega's en Yvonne!

27 april 2014 vertrok ik. Koningsdag was een leuke afsluiting met mijn makkers uit Breda en Hanzie! Marielle, Yvonne en Marjon hebben me de volgende dag weggebracht naar Dusseldorf en als verrassing stonden die toppers van mijn ouders er ook. Toch stiekem heel fijn dat ik ze nog even een knuffel kon geven.

Op naar Dubai voor een stop van 8 uur en daarna door naar Bangkok waar ik 5 uur later doorvloog naar Koh Samui. Hier zou ik Ellen, Martijn en Bart zien!
In Dubai zou ik een citytour doen met een bus. Er waren twee routes: blauw en rood. De blauwe liet alle nieuwe moderne dingen zien van Dubai en de rode ging langs het historische centrum. Ik deed de blauwe route en kwam langs alle vette highlights, toch was ik nog erg moe en viel ik tot 3x toe in slaap hihi, maar dan schrok ik wakker omdat mijn tramplattegrond wegvloog of omdat mijn arm van de leuning viel. Hierna wilde ik nog een stukje van de rode route doen en bij halte 2 overstappen in de tram terug richting de airport zodat ik ruimschoots op tijd was. (Dit had ik immers met papa duidelijk afgesproken ;)) Ik zou Marianne Hekman niet heten als alles net even anders liep dan volgens mijn planning. De rode route startte bij halte 4 en dit liep op tot halte 11 en daarna pas halte 1,2,3. Bij stop 1 zou ik eruit kunnen en was ik al dicht bij de airport, maar dit zou heel krap worden. Ik zat maar te denken, wat moet ik doen want die tramplattegrond was weggewaaid, dus ik besloot te wachten tot stop 1. De bus reed natuurlijk niet hard en stopte overal heeeeel lang! Uiteindelijk boos op mezelf en met bonzend hart kwam ik aan bij halte 1. Rennen naar de metro en ik kwam een half uur voor boardingtijd aan op het vliegveld. Snel een stuwardess gevraagd hoe ik moest lopen en zij gaf aan dat het nog wel 20 -30 min. lopen was naar mijn gate. Heel snel lopend stond ik uiteindelijk als eerste bij de gate pffff. Toen bleek dit megavliegtuig maar 40 passagiers te vervoeren dus we mochten overal gaan zitten/liggen (behalve business class helaas) Ik leerde een Thaise man kennen bij de gate en hij riep vanaf de voorste coupe `come sit over here!` Ach, had niet perse gehoeven maar was best gezellig.

In Koh Samui aangekomen had ik twee hotelkamers geboekt, 20 en 27. Ik had Bart ge-appt dat ik in kamer 20 even ging bijslapen en dat hun maar moesten aankloppen zodra ze er waren. Na mijn slaapje hoorde ik mensen op de gang lopen maar ze liepen mijn kamer voorbij dus ik wist dat het Ellen, Martijn en Bart niet waren. Toen hoorde ik ineens hard op de gang ´Marianneee!!´ Bleek dat ik op kamer 27 lag en zij bij de verkeerde deur stonden te bonzen en roepen. Oeps! Ellen, Martijn en Bart een dikke knuffel gegeven en het was superrrr leuk om ze te zien!! Wat een bruine negers waren Ellen en Martijn en ze zijn al helemaal gewend aan het backpackersleven met vieze kleren aan haha.

Savonds in bed lekker bijgeklets met Ellen. De volgende dag een scooter gehuurd. Bart kreeg de scooter niet aan dus hij zei dit tegen de verkoopster. Zij helemaal boos: kun je wel scooter rijden dan, je hebt het vast nog nooit gedaan. Zij ging erop zitten..oh.. hij was inderdaad kapot. Dus op een andere scooter gingen we op pad. Mooie uitzichten gezien en op een prachtig strand geluncht. Het grappige hier is dat iedereen op een ander moment het eten krijgt, dus Ellen, Martijn en Bart hadden hun eten op, de borden waren al weggehaald (dat doen ze terwijl je de helft van je broodje nog in je hand hebt haha) en toen kwam na 5 minuten ook mijn eten. De dag erna een boottocht gedaan. Op het dek lagen matrassen waar we heerlijk op konden bakken met ondertussen een kanotripje. We kwamen aan op het strand, we waren toe aan een duik maar we dachten: eerst dat uitkijkpunt, we hebben toch een uur. Maar bleek dat omhoog klimmen en terug 55 minuten was, wat een klim. Natijd gauw afgespoeld met koud water want een duik nemen kon niet meer. Maargoed, prachtig uitzicht en gave maar helse klim. 's Avonds lekkere borrels gehad onder het genot van een oud hollands spel. Daarna op naar Krabi waar we de James Bond tour heben gedaan. (een eilandje met de bekende rots waar een film van James Bond is opgenomen)

De dag erna op naar Koh Phi Phi, wat een prachtig eiland is dit! In een luxe hotel overnacht (was iets minder luxe dan verwacht) met een mooi zwembad aan het strand en de dag erna op het strand en in de branding gezond. De laatste avond geweldig afgesloten met een feest op het strand. Eerst hebben we door een brandende hoepel gesproken en hierna gefeest op de goede muziek. Mooie afsluiting op de reis met Bart, hij is namelijk de dag erna terug gegaan naar Bangkok. Ik zou eigenlijk met hem mee gaan maar heb besloten dat ik eerst het zuiden af zou maken. De ochtend voor ons vertrek terug naar Krabi (Ao nang beach) hebben we nog een snorkeltrip gedaan. Dit was een mooie trip. We zijn naar Maya Beach gegaan (hier is de film 'the beach' opgenomen, echt prachtige baai) en naar monkey island waar we apen hebben gevoerd en 1 aap dronk gewoon uit een fles water haha, net als wij dat doen!

Na t afscheid met Bart zijn Martijn, Ellen en ik naar Ao Nang Beach terug gegaan. Nog 1 dagje gerelaxed op Railing Beach en toen starte moest ik ook afscheid nemen van Ellen en Martijn. Wat was deze eerste week leuk! Thanx Ellen, Bart en Martijn voor het leuke samenreizen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marianne

Rondreis door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3028

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Juli 2014 - 01 Juli 2014

Vietnam, here I come!!

Landen bezocht: